سلامت در لباس سپيد


 





 

راهنماي تناسب اندام و زيبايي عروس در جشن ازدواج
 

بهار و تابستان فصل شيوع مراسم ازدواج است و هر تازه عروسي دوست دارد در جشن عروسي‌اش، در عکس‌ها و فيلم‌ها برازنده باشد. شايد به همين دليل است که خيلي از آنها پيش از جشن عروسي نگران تناسب اندام، زيبايي، آرايش، لباس و مدل مويشان هستند. اگر شما هم در آينده چنين مهماني در پيش داريد، راهنمايي‌هاي ما را براي درخشيدن در لباس عروس به ياد داشته باشيد.
توصيه اول اين است که وقتي روز جشن عروسي به آرايشگاه مي‌رويد، يک پيراهن بپوشيد که جلوي آن تا پايين دکمه و يا زيپ داشته باشد، در اين صورت شما هنگامي که پس از آرايش موهايتان و صورتتان بخواهيد لباس عروسي‌تان را بپوشيد، راحت‌تر خواهيد بود.

رژيم‌هاي عجيب و غريب نگيريد
 

خيلي‌ها پيش از جشن عروسي رژيم‌هاي عجيب و غريب مي‌گيرند تا در لباس عروسي خوش‌اندام‌تر شوند ولي اين راهش نيست، باور کنيد. پيش از اينکه راهي بيمارستان شويد، دست نگه داريد. به جاي آن سبزي‌هاي رنگي که کالري کمتري و آب بيشتري دارند و غذاهاي پروتئيني را جايگزين رژيم‌هاي سخت کنيد. اگر تا به حال ورزش نکرده‌ايد، نمي‌توانيد در اين روزها که سرتان شلوغ‌تر هم است، تمام روز را به باشگاه بدن‌سازي برويد، پس يک برنامه متعادل براي ورزش را پيش‌ بگيريد. شما حتي مي‌توانيد با انتخاب لباس عروسي مناسب اندام‌تان بخش‌هايي را که به نظرتان نامناسب‌اند، بپوشانيد تا کمتر در لباس به چشم بيايند. ايروبيک و کيک بوکسينگ ورزش‌هاي خوبي براي شکل‌دادن به اندام شما درزمان کوتاه هستند.

جواهرات و عروسي
 

سعي کنيد جواهراتي را با لباس عروسي‌تان استفاده کنيد که با شخصيت و تيپ شما هماهنگي داشته باشد. بعضي از عرو‌س‌ها دوست دارند جواهراتي استفاده کنند که با سنگ‌دوزي‌هاي لباس‌شان هماهنگ باشد. بعضي‌ها هم به يک گردن‌بند مرواريد بسنده مي‌کنند. خيلي ها مي‌گويندمرواريد گردنبند براي لباس عروس بسيار شيک است و داشتن جواهراتي از اين دست شما را برازنده‌تر نشان مي‌دهد. اصل يا بدلي‌بودن اين جواهرات هم به بودجه خانواده‌تان بستگي دارد. بهتر است گردن‌بند و گوشواره با هم هماهنگ باشند. اگر فقط مي‌توانيد يکي را خريداري کنيد، همان يکي را استفاده کنيد. گوشواره‌هاي بلند با گردنبند ساده جلوه بيشتري به چهره شما مي‌بخشند. گردنبندتان بايد با لباس عروس‌تان جور باشد. يک گردنبند کلفت مرواريد با يقه قايقي لباس عروس هماهنگي ندارد.

کدام مدل مو به کدام عروس مي‌آيد؟
 

تا به حال شده به عکس‌هاي عروسي‌تان نگاه کنيد و بگوييد کاش موهايم را در شب عروسي ساده‌تر آرايش کرده بودم؟ براي اينکه دچار اين مشکل نشويد، کمي به عقب برگرديد و هنگام نشستن روي صندلي آرايشگاه نظرتان را به آرايشگر بگوييد. اشتباه نکنيد، سادگي هميشه زيباتر است، به خصوص براي يک عروس در جشن عروسي. اگر موهايتان نازک است، آنها را بالا نبنديد چون شل مي‌شوند و پايين مي‌افتند. اگر تارهاي موهايتان کلفت است آنها را با يک کش مي‌توانيد محکم کنيد. اگر موهايتان فر است، همان‌طور فر آنها را آرايش کنيد، روز جشن عروسي زمان صاف‌کردن موها نيست. در صورتي که موهايتان کوتاه است، آنها را به زير يا رو سشوار بکشيد. اگر جوان‌تر هستيد، موهايتان را مي‌توانيد به مدل شلوغ آرايش کنيد. بهترين مو براي آرايش عروس، موي بلند است چون دست‌تان باز است که آن را فر يا کوتاه و يا شينيون کنيد.

توصيه‌هايي مويين
 

1) يکي از بهترين راهنماها براي انتخاب مدل موهايتان در شب عروسي، مدل لباس‌تان است. اگر لباس‌تان دامن پهن و فنر دارد، بهتر است موهايتان را پشت سرتان جمع کنيد و يا موهايتان را شينيون کنيد تا لباس‌تان و صورت‌تان بهتر به چشم بيايد.
2) براي اينکه موهايتان در شب عروسي زيباتر باشند، بهتر است از شش ماه پيش موهايتان را رنگ، کوتاه و فر نکنيد و يا با مواد شيميايي صاف نکنيد. موهاي طبيعي و سالم شما را جذاب‌تر و طبيعي‌تر جلوه مي‌دهند.
3) اگر موهايتان کوتاه است و قصد داريد در شب عروسي آنها را جمع کنيد، فراموش نکنيد هرچه زودتر بايد به فکر باشيد تا در زمان دلخواه، موهايتان به اندازه کافي بلند شده باشند تا دست آرايشگر براي مدل‌دادن به آنها باز باشد. فراموش نکنيد موها هر ماه فقط يک يا دو سانتي‌متر بلندتر مي‌شوند. حساب کنيد براي 10 سانت بلندترشدن موهايتان چقدر تا جشن عروسي فاصله داريد.
4) فقط جلوي موهايتان و يا لايه رويي موهايتان را هاي‌لايت يا مش نکنيد. موهاي يک‌دست و به ويژه مشکي در لباس سفيد عروسي بيشتر جلوه مي‌کنند.
5) شايد موهاي‌تان کم‌پشت و يا کم است. به ياد داشته باشيد که کلاه‌گيس و يا اکستنشن‌هايي که با کليپس به سر شما وصل مي‌شوند تا پايان شب شما را ناراحت مي‌کنند و دردسرساز مي‌شوند.
6) اگر اهل مدل‌هاي آنچناني نيستيد و هميشه موهايتان را ساده آرايش مي‌کنيد، شب عروسي، هم به همان مدل و سبک خودتان پايبند باقي بمانيد. مدل‌ موهاي آنچناني شما را متفاوت از شخصيت ساده‌تان نشان مي‌دهند.
7) براي آرايش موهايتان در آرايشگاه ساعت‌ها وقت نگذاريد. فراموش نکنيد که جشن عروسي خود مهماني طولاني و خسته‌کننده‌اي است. پس خودتان را در آرايشگاه از پا درنياوريد.
8) حداقل شش ماه پيش از جشن عروسي‌تان به فکر انتخاب آرايشگاه باشيد. فراموش نکنيد که اين شما، سليقه‌تان، لباس‌تان و آرايش موها‌يتان است که مدل موهايتان در جشن عروسي را به آرايشگر ديکته مي‌کند تا شما در آن شب بيشتر به خودتان شبيه باشيد. با آرايشگرتان درباره مدل موهايي که به شما مي‌آيد مشورت کنيد. به کمک او يک برنامه زماني براي کوتاه‌کردن و رنگ‌کردن و... ساير کارهايي که پيش از روز عروسي بايد روي موهايتان انجام دهيد، تهيه کنيد تا در روز عروسي دستپاچه نشويد.
9) اگر قرار است موهايتان را در جشن عروسي، مش، هاي‌لايت يا فر کنيد، بهترين زمان براي اين کار يک ماه پيش از جشن عروسي است. رنگ‌ساژ آخر را دو هفته پيش از جشن عروسي انجام دهيد تا موها رنگ درخشان‌تري داشته باشند.

توصيه‌هاي پوستي
 

طراوت و زيبايي پوست شما را عروس جذابتري نشان خواهد داد. شش ماه پيش از جشن عروسي‌تان يک برنامه مراقبت از پوست را زير نظر يک متخصص پوست آغاز کنيد تا در جشن عروسي، صورت‌تان با پوستي سالم، زيبا‌تر جلوه کند. پوست سالم فقط با مراقبت‌هاي پوستي به دست نمي‌آيد. در ماه‌هاي پيش از جشن عروسي به اندازه کافي استراحت کنيد، غذا بخوريد و ورزش کنيد و آب کافي بنوشيد.هماهنگي رنگ لبخندتان با رنگ سفيد لباس‌تان بسيار مهم است چون در تضاد با رنگ سفيد لباس عروس، زردي رنگ دند‌ان‌ها بيشتر نشان داده مي‌شود. پيش از جشن عروسي با دندانپزشک‌تان ملاقات کنيد و از او بخواهيد در مطب و طي يکي يا دو جلسه رنگ دندان‌هايتان را سفيد کند. اگر وقت بيشتري تا جشن عروسي‌تان داريد، مي‌توانيد از او بخواهيد که مواد سفيدکننده دندان را به شما بدهد تا در منزل دندان‌هايتان را سفيد کنيد. از ماه پيش از جشن عروسي، هر هفته براي مانيکور ناخن‌هايتان به آرايشگاه برويد و يا اين کار را خودتان در منزل انجام دهيد. خرجش فقط خريد يک ست وسايل مانيکور است. در منزل از کرم دست و مرطوب‌کننده پوست دست استفاده کنيد. فراموش نکنيد ناخن‌هاي طبيعي در جشن عروسي بسيار طبيعي‌تر از ناخن‌هاي مصنوعي يا کاشته شده به نظر مي‌آيند.
اگر دوست داريد رنگ سپيد لباس عروس با پوست بدن‌تان اندکي تفاوت داشته باشد، بايد به سراغ برنزه‌کننده‌ها برويد که اتفاقا تازگي‌ها هم مد شده است. کرم‌ها و يا پودرهاي برنزه‌کننده‌اي وجود دارند که مي‌توانيد در جشن عروسي نمايي برنزه به پوست‌تان بدهيد. اين کار خيلي بهتر از سوزاندن پوست زير آفتاب و به جان خريدن آثار مخرب آن بر سلامت پوست‌تان است. براي آرايش در شب عروسي حتما بايد از فونديشن استفاده کنيد که دوام آرايش شما را در جشن عروسي که ساعت‌ها طول مي‌کشد، تضمين مي‌کند. پس از پايان آرايش هم با قطعه‌اي اسفنج روغن اضافي آرايش‌تان را پاک کنيد تا خط و خطوط آن با گذشت زمان در هم نريزد.
يک آزمايش ساده براي انتخاب نوع آرايش‌تان در جشن عروسي وجود دارد و آن گرفتن عکس سياه و سفيد پيش از عروسي است. آرايش غليظ مناسب سادگي و ملاحت يک عروس نيست. پيش از عروسي به مدل‌هاي گوناگون خليجي، عربي، لبناني، کلاسيک و.... آرايش کنيد و چند عکس سياه و سفيد و رنگي از خودتان بگيريد. در عکس‌هاي سياه و سفيدي که وحشتناک به نظر مي‌رسيد، آرايش‌تان غليظ است. سپس از ميان عکس‌هاي رنگي، آرايش مناسب چهر‌ه‌تان را برگزينيد.
منبع:http://www.salamat.com